یکی از لوازمات خانگی مهم برای آرامش اعضای خانواده و یا کارکنان در محیط کاری کولر گازی و اسپلیت است. به همین دلیل انتخاب برند و مدل مناسب از این دستگاه می‌تواند در یک خرید موفق بسیار حائز اهمیت باشد. خریداران این کالا باید از بین ده‌ها مارک و برند، بهترین را انتخاب کنند. بنابراین اطلاع از بهترین مارک کولر گازی در بازار و پرفروش‌ترین برند‌ها و قیمت کولر گازی می‌تواند خریدی عالی و به صرفه را رقم بزند. در ادامه این مقاله قصد داریم برند‌های مختلف و قیمت کولر گازی را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین آن را برای خرید اقساطی معرفی کنیم. در صورتی که به دنبال خرید این محصول هستید، تا انتها همراه ما باشید.

برند های مختلف کولر گازی برای خرید اقساطی و قیمت کولر گازی

نکات مهم پیش از خرید کولر گازی چیست؟

کولر گازی از محصولات پرطرفدار محسوب شده و تقریباً در گرمای تابستان در اغلب خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مدل کولر گازی موجود در بازار شامل کولر گازی از نوع ‌ایستاده، کولر نوع اسپلیت دیواری و یا کولر گازی پرتابل است که جزء طبقه‌بندی‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند. هر یک از این مدل‌ها دارای مزایا و معایب به‌خصوصی بوده و خریداران باید با توجه به نیاز خود، منطقه محل سکونت، متراژ مکان نصب کولر گازی و موارد دیگر یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. در ادامه به برخی نکات مهم بیش از خرید کولر گازی اشاره شده است.

توجه به آب و هوای منطقه

برای انتخاب بهترین کولر گازی باید شرایط آب و هوای منطقه نیز بررسی شود. به عنوان مثال مناطق معتدل و سردسیر باید از کولر گازی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود استفاده کنند.

توجه به آب و هوای منطقه برای خرید کولر گازی

کمپرسور دستگاه

مهم‌ترین بخش در یک کولر گازی بخش کمپرسور آن است. این قسمت وظیفه فشرده‌سازی گاز مبرد را بر عهده داشته و در واقع قدرت سرمایش و گرمایش در کولر بر عهده این بخش است. انواع کمپرسور مورد استفاده در کولر‌های گازی شامل نوع روتاری، پیستونی و اسکرول است. پیش از خرید و انتخاب بهترین مارک کولر گازی بهتر است به نوع کمپرسور و قدرت آن توجه شود.

انواع کمپرسور کولر

وجود فیلتر تصفیه هوا

نکنه مهم دیگر در سیستم سرمایشی و قیمت کولر گازی، فیلتر‌های متنوعی هستند که وظیفه آن‌ها تصفیه هوای محیط است. در صورت وجود این ویژگی در کولر گازی می‌توان از آن برای تصفیه هوا استفاده کرد. این ویژگی خوب و کاربردی می‌تواند برای افراد با مشکلات تنفسی مفید باشد.

میزان انرژی مصرفی

در زمان خرید کولر گازی باید به میزان مصرف برق در این دستگاه توجه شود. اغلب کولر‌های گازی موجود در بازار تک فاز بوده و برخی از مدل‌های دارای ظرفیت بالا سه فاز هستند. مدل‌های دارای برق مصرفی سه فاز معمولاً کمپرسور‌های پرقدرت بوده و طول عمر بالایی دارند.

میزان قدرت پرتاب باد

در زمان خرید کولر گازی باید به قدرت پرتاب باد در این دستگاه توجه شود. قدرت پرتاب باد همان انتقال باد خنک تا مسافتی در محیط است. هرچه قدرت پرتاب باد در یک کولر گازی بیشتر باشد می‌تواند مسافت بیشتری را در محیط خنک کند.

پرتاب باد کولر گازی

معرفی بهترین برند‌ها و قیمت کولر گازی در بازار

انتخاب کولر گازی مناسب با مصرف انرژی پایین و کیفیت بالا یک موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود. هر کدام از برند‌های موجود در بازار و مدل‌های مختلف آن‌ها با ویژگی‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. در حال حاضر انواع کولر گازی ایرانی و خارجی در بازار قابل تهیه است. در ادامه مشخصات کلی برند‌های کولر گازی برای تصمیم‌گیری بهتر و خرید به صرفه آمده است.

کولر گازی برند جی پلاس

برند جی پلاس به عنوان یک برند ایرانی دارای بهترین عملکرد در بین دیگر مدل‌های کولر گازی است. این برند توانسته با ارائه کیفیت بالا در محصولات رضایت مصرف‌کنندگان را کسب کند. طرحی محصولات در این برند و مدل‌های مختلف آن، طبق اقلیم زیست و انرژی ایران انجام شده و به همین دلیل با آب و هوای کشور خودمان به خوبی سازگار است. این برند زیر مجموعه شرکت گلدیران بوده و قیمت کولر گازی این برند بسیار مناسب است. از مهم‌ترین مدل‌های برند جی پلاس می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

  • کولر گازی ۲۴۰۰۰ جی پلاس مدل GAC-HF24TQN1
  • کولر گازی ۳۰۰۰۰ جی پلاس مدل GAC-HF30TQN1
  • کولر گازی ۱۸۰۰۰ اینورتر جی پلاس مدل GAC-HF18TQN1

کولر گازی برند تی سی ال

کولر‌های گازی برند TCL با توجه به تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و به دلیل استفاده از جدیدترین استاندارد‌های تولید توانسته کیفیت بالایی را عرضه کند. در حال حاضر کولر‌های گازی این برند با ظرفیت‌های مختلف از ۹۰۰۰ تا ۳۶ هزار در بازار وجود دارند و به دلیل کیفیت و تکنولوژی بالا از قدرت خنک کنندگی زیادی نیز برخوردارند. در صورتی که به دنبال یک کولر گازی با دوام با عمر طولانی هستید می‌توانید کولر گازی برند TCL را در مدل‌های مختلف و با ظرفیت‌های متنوع انتخاب کنید. از مهم‌ترین مدل‌های برند تی سی ال در بازار می‌توان زیر را نام برد.

  • کولر گازی اینورتر ۹۰۰۰ تی ‌سی ‌ال مدل TAC-9CHSA/XA811
  • کولر گازی ۲۴۰۰۰ تی ‌سی ‌ال مدل TAC-24CHSA/KET3
  • کولر گازی ۳۰ هزار تی سی ال مدل TAC-30CHSA/JE

کولر گازی برند پاکشوما

یکی دیگر از برند‌های داخلی معتبر پاکشوما است که توانسته کولر‌های گازی و اسپلیت را با کیفیت بالا به عنوان سیستم تهویه مطبوع ارائه کند. محصولات این شرکت با امکانات منحصر به فرد و کم نظیر می‌توانند بهترین انتخاب‌ها در زمان خرید کولر گازی محسوب شوند. از مهم‌ترین ویژگی کولر‌های گازی برند پاکشوما میزان انرژی مصرفی اندک، کمپرسور پرقدرت و ظرفیت سرمایشی متنوع آن است.

در اسپلیت و کولر گازی‌های پاکشوما یونیت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند تا به خوبی گرمای محیط را به بیرون منتقل کنند. کیفیت ساخت و عملکرد بالای محصولات این شرکت باعث شده تا ارزش خرید اسپلیت و قیمت کولر گازی پاکشوما بسیار مناسب باشد.

قیمت کولر گازی پاکشوما

از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این شرکت می‌توان به طراحی مدرن، ضمانت معتبر، استفاده از متریال مناسب در ساخت بخش‌های مختلف از جمله پره‌ها و عمر طولانی مدت آن اشاره کرد. از مدل‌های فروش برند پاکشوما در بازار می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

  • کولر گازی پاکشوما مدل GC-301HCRO
  • اسپلیت و کولر گازی پاکشوما مدل GC-241HCRO
  • کولر گازی پاکشوما مدل GCP – 091HCRI

کولر گازی برند هایسنس

یکی دیگر از برند‌های موجود در بازار برند هایسنس است که یک برند چینی محسوب شده و از حدود ۷۰ سال پیش تاکنون به تولید لوازم خانگی برقی از جمله کولر گازی مشغول است. محصولات برند هایسنس اگرچه چندان شناخته شده نیستند، اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. بسیاری از کاربران این محصولات در مورد آن‌ها اظهار نظر کرده و این برند را یکی از بهترین برند‌ها معرفی کردند.

کولر‌های هایسنس در مدل‌ها و ظرفیت‌های متنوع برای استفاده در اماکن مختلف عرضه می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های کولر گازی هایسنس می‌توان به عملکرد فوق‌العاده در پرتاب باد، کمپرسور قدرتمند، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، صدای بسیار اندک، قابلیت استفاده در اکثر ساختمان‌ها، خنک کنندگی مناسب برای بخش‌های مختلف خانه و نصب آسان اشاره کرد. از پرفروش‌ترین مدل‌های کولر گازی هایسنس می‌توان به چهار مدل زیر اشاره کرد.

  • کولر گازی ۱۸۰۰۰ هایسنس مدل HRH-18TQ
  • کولر گازی ۳۰۰۰۰ هایسنس مدل HRH-30TQ
  • کولر گازی‌ایستاده از برند هایسنس ظرفیت ۳۶ هزار مدل HFH-36FM
  • کولر گازی ایستاده هایسنس ۵۵ هزار مدل HFH-55FM

کولر گازی برند RTC

یکی از برند‌های قدرتمند و قابل قبول در بازار برند آر تی سی است که کولر‌های گازی خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌کند. خریداران محصولات آرتی‌سی در کنار مناسب‌ترین قیمت کولر گازی، در طولانی مدت هیچگونه مشکلی از نظر بازدهی در این محصولات مشاهده نخواهند کرد. از مهم‌ترین مشخصات اسپلیت و کولر‌های گازی برند آرتی‌سی می‌توان به میزان راندمان انرژی در عملکرد سرمایشی، کمپرسور قدرتمند، انرژی اندک و مقرون به صرفه و صدای اندک اشاره کرد. بهترین مدل‌های قابل خریداری از این برند در ادامه آورده شده است.

  • کولر گازی آر تی سی ۳۰ هزار مدل MARS30RT1
  • کولر گازی برند آر تی سی ۲۴۰۰۰ مدل MARS24RT1
  • کولر گازی ۱۸۰۰۰ آر تی سی مدل مدل MARS18RT1

کولر گازی برند ایران رادیاتور

کولر‌های گازی ایران رادیاتور از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع با کیفیت و مدرن در بازار محسوب می‌شوند که توسط شرکت ایران رادیاتور ساخته و عرضه شده‌اند. این شرکت برای ساخت محصولات خود از ماشین آلات ئو تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کند. در حال حاضر کولر‌های گازی این برند از پرفروش‌ترین کولر‌های گازی در سطح بازار داخلی به شمار می‌رود.

ایران رادیاتور دستگاه‌های تهویه مطبوع خود را در مدل‌های دیواری، قابل حمل و پرتابل و یا ‌ایستاده با ظرفیت‌های متنوع ۹۰۰۰ تا ۳۰ هزار تولید و عرضه می‌کند. از ویژگی‌های کولر گازی برند ایران رادیاتور در کنار قیمت به صرفه و مناسب می‌توان به راندمان بالا، توان برودتی مطلوب، صدای پایین در هنگام کارکرد و ظرفیت متنوع سرمایشی و برودتی اشاره کرد.

کولر گازی برند پاناسونیک

این برند ژاپنی نیازی به تعریف نداشته و از قدیم تاکنون در بازار به عنوان یک برند شناخته شده محسوب می‌شود. بسیاری از مردم کولر‌های گازی ساخته شده توسط برند پاناسونیک را بسیار برتر از برند‌ها و کولر‌های موجود در بازار می‌دانند. کولر‌های این برند می‌توانند تا سالیان سال برای شما کار کرده و از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار باشند. محصولات این شرکت برای تمامی اقلیم‌ها و آب و هوا‌های مختلف مناسب بوده و با قیمت مناسب و مصرف پایین برق به فروش می‌رسند. در حال حاضر برند پاناسونیک انتخاب اول بسیاری از خریداران است. مدل‌های پرفروش این برند در بازار شامل مدل‌های زیر است.

  • کولر گازی پاناسونیک 24000 مدل A24PKD
  • کولر گازی پاناسونیک 18000 مدل A18PKD
  • کولر گازی پاناسونیک 9000 مدل A09PKD

کولر گازی برند گرین

یکی از برند‌های ایرانی معروف و مطرح در بازار برند گرین یا سبز است که توانسته با تولید محصولات توجهات بسیاری کسب کند. این برند تازه پا هم اکنون در بسیاری از خانه‌ها، اداره جات و اماکن عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل اصلی پرفروش بودن محصولات گرین قیمت مناسب آن‌ها نسبت به کولر‌های خارجی است. محصولات تولید شده توسط برند گرین توانستند خود را در بازار به اثبات رسانده و به عنوان یک گزینه مناسب در زمان خرید کولر گازی محسوب شوند. از مهم‌ترین محصولات عرضه شده توسط این برند و بهترین قیمت کولر گازی در بازار می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد.

  • کولر گازی 24000 گرین مدل H24P1T1A
  • کولر گازی 18000 گرین مدل GWS-H18P1T1/R1
  • کولر گازی 12000 برند گرین مدل GWS-H12P1T1/R1-J

عوامل مؤثر روی قیمت کولر گازی در بازار کدامند؟

برخی از عوامل تأثیر مستقیمی روی قیمت کولر دارند. با اطلاع از این عوامل می‌توان در زمان خرید انتخاب درستی داشت. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای نخستین بار سیستم تهویه مطبوع برای خانه و نیاز‌های خود تهیه می‌کنید، بهتر است به این موارد توجه داشته باشید.

میزان بهره وری و تاثیر آن روی قیمت کولر گازی

یکی از عواملی که می‌تواند روی قیمت انواع کولر گازی مؤثر باشد میزان بهره‌وری و کارایی دستگاه است. کولر‌های گازی دارای نسبت بهره‌وری انرژی بالاتر معمولاً قیمت بیشتری نیز دارند. البته این ویژگی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در صورت حساب‌های ماهانه انرژی شود. در زمان خرید بهتر است این مورد را از یک تکنسین ماهر بپرسید.

شرکت تولید‌کننده

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی این محصول را تولید می‌کنند و هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. در برخی موارد قیمت پایین دستگاه‌ها ممکن است وسوسه‌کننده باشد. اما باید در نظر داشت به اندازه میزان هزینه پرداختی، امکانات نیز از این دستگاه دریافت خواهید کرد. بنابراین بهتر است به ضمانت نامه‌ها و قابلیت‌های دستگاه توجه شود.

نوع کولر گازی

هر کدام از دستگاه‌های کولر گازی با توجه به نوع سیستم آن‌ها و نحوه نصب دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال قیمت تهویه مرکزی با یک سیستم اسپلیت کوچک بدون داکت متفاوت خواهد بود.

وجود ویژگی‌های اضافی و قیمت کولر گازی

در برخی موارد کولر‌های گازی دارای امکانات و ویژگی‌های اضافی از قبیل تصفیه‌کننده UV و مرطوب‌کننده هستند. این سیستم‌ها می‌توانند هوای تمیز و بدون آلودگی را در داخل خانه به ساکنان آن ارائه کنند. اما در مقابل قیمت کولر گازی نیز بیشتر خواهد بود. همچنین اندازه سیستم خنک‌کننده و اندازه خانه نیز می‌تواند روی هزینه مربوط به خرید کولر گازی مؤثر باشد.

قیمت کولر گازی و خرید اقساطی کولر گازی از هایپر خانگی ساریکا

خرید اقساطی و قیمت کولر گازی

با رسیدن فصل گرم نیاز به تجهیزات سرمایشی از قبیل کولر‌های گازی و دیگر محصولات سیستم تهویه مطبوع افزایش پیدا می‌کند. از این رو بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین امکان خرید اقساطی این محصولات را برای خریداران فراهم کرده‌اند. استفاده از تجهیزات سرمایشی در فصل تابستان یک ضرورت است. از این رو فروش اقساطی این محصولات می‌تواند یک طرح ‌ایده‌آل برای تهیه وسایل سرمایشی به صورت اقتصادی و به صرفه به شمار رود.

خرید اقساطی از فروشگاه ساریکا

فروشگاه اعتباری ساریکا sarikacredit.com امکان خرید لوازم خانگی از قبیل کولر گازی را برای خریداران خود به شکلی ویژه و در طرح‌های مختلف اقساطی فراهم کرده است. همچنین امکان دریافت وام آنلاین بدون ضامن با سفته بدون ضامن برای خریداران وجود دارد. برای استفاده از طرح اقساطی می‌توان خرید چکی نیز انجام داد. این اقساط ۶ الی ۱۲ ماهه بوده و پس از اعتبارسنجی سقف مبلغ خرید برای هر فرد مشخص خواهد شد. همچنین امکان خرید طولانی مدت بدون پیش پرداخت و تنها با استفاده از سفته الکترونیک تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای خریداران وجود دارد.

اطلاع از نحوه دریافت قیمت کولر گازی و وام آنلاین

 در این بین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز می‌توانند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان خرید اقساطی با سفته بدون ضامن انجام دهند. این اقساط از ۶ الی ۱۸ ماه بوده و به عنوان مراحلی از دریافت اعتبار و خرید کالا محسوب می‌شود. روش دیگر خرید اقساطی بدون پیش پرداخت برای تمامی کالا‌های موجود در فروشگاه با ۱۵۰ میلیون تومان است که می‌تواند اقساط ۱۸ ماهه را پوشش دهد. برای اطلاع از قیمت کولر گازی، نحوه و چگونگی دریافت این شرایط بهتر است به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.

انتخاب برترین برند کولر گازی

کولر گازی به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در جهان در فصل گرما طرفداران بیشماری دارد. شرکت‌ها و برند‌های مختلفی در زمینه طراحی و تولید این محصول فعالیت داشته و برخی از آن‌ها به دلیل فروش محصولات با کیفیت سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دادند. انتخاب برند برتر در بین کولر‌های گازی کمی ‌دشوار به نظر می‌رسد. در حال حاضر برند‌هایی از قبیل هایسنس، جی پلاس و تی سی ال از پرطرفدارترین محصولات محسوب می‌شوند. کیفیت بالا‌ی این محصولات باعث خواهد شد تا خریداران با خیال راحت و با چشمان بسته به این برند‌ها اعتماد کنند.

قیمت کولر گازی مقرون به صرفه و اقتصادی

این برند‌ها محصولات خود را با قیمت‌های مقرون به صرفه و اقتصادی عرضه می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای خرید ارزان به شمار روند. از طرفی نیاز‌ها و خواسته‌های خریداران را متناسب با بودجه آنان پوشش می‌دهند. برای خرید سیستم تهویه مطبوع بهتر است به گارانتی، ویژگی محصولات، خدمات و پشتیبانی توجه کرده و ضمن مقایسه آن‌ها با یکدیگر، بهترین تصمیم‌گیری را در زمان خرید برند کولر گازی انجام داد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی برند‌های تولید‌کننده کولر گازی و قیمت کولر گازی در بازار پرداخته شد. در حال حاضر برند‌های مختلف ایرانی، چینی، ژاپنی و کره‌ای در بازار حضور دارند که هر کدام از محصولات ارائه شده توسط آن‌ها ویژگی‌های منحصر بفرد و ویژه‌ای دارند. بهترین ‌ایده برای خرید کولر گازی مناسب توجه به نیاز‌های سرمایشی، بودجه و مکان مورد استفاده است. هم اکنون امکان خرید اقساطی انواع کولر گازی در فروشگاه ساریکا فراهم شده و خریداران می‌توانند در زمان تهیه و دریافت قیمت کولر گازی از شرایط ارائه شده برای خرید اقساطی بدون پیش پرداخت و یا بدون چک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *