ماشین لباسشویی یکی از ضروری‌ترین لوازمی است که داخل تمامی خانه‌ها برای شست‌و‌شو، آراستگی لباس‌ها و بهداشت خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین تاکنون مدل‌های مختلفی از این وسیله تولید شده و به بازار عرضه گردیده‌اند. در نتیجه باید هنگام انتخاب ماشین لباسشویی به نکات مهمی توجه نمایید تا بتوانید محصولی با کیفیت را خریداری کنید. به طور کلی هنگام خرید بهترين ماشين لباسشويي سوالات زیادی مانند نام برند لباسشویی، امکانات، کیفیت و قیمت ماشین لباسشویی ذهن خریدار را به خود مشغول می‌کنند، بنابراین باید پیش از انتخاب در خصوص آنها اطلاعات کافی را کسب نمایند. در همین راستا مقاله‌ای را آماده کرده‌ایم که به کمک آن می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید.

ضرورت خرید بهترين ماشين لباسشويي

ماشین لباسشویی با توجه به نوع کاربردی که دارد از وسایل ضروری محسوب می‌شود که افراد برای شست‌وشوی لباس و رعایت نظافت در طول روز از آن استفاده می‌کنند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، برندهای مختلفی اقدام به تولید این وسیله کاربردی کرده‌اند، به طوری‌که فناوری‌ها و قابلیت‌های مختلفی را در ساخت ماشین‌های لباسشویی به کار برده‌اند. بنابراین در حال حاضر در بازار نمونه‌های جدیدی از این وسیله وجود دارند که ضمن تسریع مراحل شست‌وشوی لباس، کارایی بسیار بالایی داشته و در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت امکانات پیشرفته، ظاهر زیبا، برنامه‌های متعدد شست‌وشو، بهینه‌سازی انرژی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات جدید تولید شده در دسته ماشین لباسشویی محسوب می‌شوند. همین ویژگی‌ها ضرورت استفاده از این وسیله را بیشتر از پیش نشان می‌دهد. از‌ این‌رو شناخت ویژگی‌ها و مشخصات انواع مختلف ماشین لباسشویی پیش از خرید و انتخاب این وسیله، بسیار حائز اهمیت است.

آشنایی با انواع مختلف ماشین لباسشویی

صنعت تولید ماشین لباسشویی از زمان ابداع این وسیله تاکنون، دست‌خوش تغییرات بسیار زیادی شده است. به‌طوری‌که مدل‌های متنوعی از این وسیله توسط برندهای مختلف تولید شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بر این اساس باید بدانید انواع ماشین لباسشویی به ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، ماشین‌های درب از بالا، ماشین‌های لباسشویی دوقلو، ماشین‌های سطلی، ماشین لباسشویی‌های جیبی، ماشین لباسشویی قابل حمل و غیره تقسیم می‌شوند. از این‌رو برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف بهترين ماشين لباسشويي و کارایی هر کدام از آنها می‌توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترين ماشين لباسشويي

ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی درب از جلو

با توجه به کارایی که ماشین‌های درب از جلو دارند، این وسیله در منازل اکثر افراد مشاهده می‌شود. باید بدانید این ماشین‌ها ظرفیت بالایی دارند و حجم لباس زیادی را می‌توان با آنها شست‌وشو کرد. همچنین از تکنولوژی‌های زیادی در ساخت آنها استفاده شده و با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شوند. علاوه بر آن این محصولات صدای بسیار پایینی دارند و ظاهر زیبایی را به محیط آشپزخانه می‌بخشند. در مجموع استفاده از این ماشین‌ها به دلیل مصرف پایین انرژی بسیار به صرفه خواهد بود.

ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی درب از بالا

این محصولات مخزن بزرگی دارند، به همین دلیل آب بسیار زیادی در هنگام شست‌و‌شو مصرف می‌کنند. اما از لحاظ قیمت نسبت به ماشین‌های لباسشویی درب از جلو ارزان‌تر هستند. همچنین استفاده از ماشین‌هایی که درب آنها در قسمت بالایی دستگاه تعبیه شده بسیار آسان است و به راحتی می‌توان لباس‌ها را حتی حین شست‌وشو داخل ماشین قرار داد. در این ماشین‌ها شست‌وشوی لباس به صورت چرخشی انجام می‌شود، بنابراین برای استفاده می‌توان همزمان آب، لباس‌های کثیف و مواد شوینده را با یکدیگر مخلوط کرد. علاوه بر تمام این مشخصات، ماشین‌های درب از بالا فضای کمی را اشغال می‌کنند و لباس‌ها را با سرعت بالایی می‌شویند اما برنامه شست‌وشوی محدودی دارند.

ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی‌های دوقلو در سه مدل ماشین لباسشویی دوقلوی درب از بالا، ماشین لباسشویی دوقلوی درب از روبرو و ماشین‌هایی که از ترکیب دو مدل قبلی تولید می‌شوند، به بازار عرضه می‌گردند. این محصولات ظرفیت شست‌و‌شوی بسیار زیادی دارند و مناسب خانواده‌های پر جمعیت هستند.

ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی سطلی

این مدل از لباسشویی‌ها از انواع دیگر، قیمت مناسب‌تری دارند و ظرفیت متوسطی را به خود اختصاص داده‌اند. در خصوص بهترين ماشين لباسشويي سطلی باید به این نکته اشاره کنیم که کار با آن قدری سخت است و فضای زیادی را اشغال می‌کند.

ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی جیبی

ماشین لباسشویی‌های جیبی به کمک برترین تکنولوژی‌های ساخت انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی، تولید می‌شوند. این محصولات حجم بسیار کمی را اشغال می‌کنند و به راحتی می‌توان در مسافرت برای شست‌وشوی لباس از آنها استفاده کرد. منبع مصرف انرژی آنها باتری است و برای از بین بردن انواع لکه از روی لباس مناسب هستند.

ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی قابل حمل

این محصولات اندازه بسیار کوچک و مناسبی دارند و به راحتی جابه‌جا می‌شوند. بنابراین انتخاب آنها برای افرادی که در خانه‌های اجاره‌ای یا کانکس‌ها زندگی می‌کنند گزینه مناسبی به حساب می‌آید. لازم به ذکر است کار با این محصولات بسیار آسان بوده و برخی از انواع آنها به جای اتصال به برق شهری با باتری کار می‌کنند.

ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک و غیر اتوماتیک

به طور کلی ماشین‌های لباسشویی در نوع اتوماتیک و غیر اتوماتیک تولید می‌شوند که هر کدام از آنها دارای کارایی متفاوت و ویژگی‌های مختلفی هستند. در ساخت ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک فناوری‌های بیشتری به کار رفته و برنامه‌های شست‌وشوی مختلفی دارند. در مقابل برنامه‌های شست‌وشوی ماشین‌های غیر اتوماتیک بسیار محدود است. علاوه بر آن اندازه ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک از مدل‌های غیر اتوماتیک کوچکتر بوده و مصرف انرژی پایین‌تری دارند ولی قیمت آنها نسبت به ماشین‌های غیر اتوماتیک بیشتر است.

خرید بهترين ماشين لباسشويي

از مهم‌ترین شرایط انتخاب ماشین لباسشویی بررسی ویژگی‌های محصول موردنظر پیش از خرید آن است. بنابراین در ادامه به بیان مشخصاتی که باید پیش از خرید به آنها توجه کنید می‌پردازیم.

حجم ماشین لباسشویی

امروز ماشین‌های لباسشویی در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین خانواده‌های پرجمعیت و کسانی که حجم زیادی لباس را در طول هفته شست‌وشو می‌کنند بهتر است ماشین‌هایی با ظرفیت بالا خریداری کنند. البته لازم به ذکر است ظرفیت بهترين ماشين لباسشويي بر حسب وزن لباسی تعریف می‌شود که برای شست‌وشوی داخل آن قرار می‌گیرد. به طور کلی باید بدانید که ماشین‌های لباسشویی ۶ کیلوگرمی برای خانواده‌های یک تا دو نفره یا ماشین‌های بیشتر از ۸ و ۹ کیلوگرم برای خانواده‌هایی با جمعیت ۵ نفره مناسب هستند.

مصرف انرژی ماشین لباسشویی

برچسب انرژی که روی مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی نصب گردیده‌ است بر حسب میزان انرژی مصرفی دستگاه تعیین شده است. بنابراین توجه به آن هنگام خرید این وسیله، جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت بالایی دارد.

نوع موتور بهترين ماشين لباسشويي

ماشین‌های لباسشویی با توجه به نیروی انتقالی که به درام منتقل می‌کنند به دو دسته ماشین‌های تسمه‌ای و بدون تسمه یا Direct Drive تقسیم‌بندی می‌شوند. در مدل‌های بدون تسمه، موتور در قسمت پشت ماشین قرار گرفته است و بدون واسطه کار می‌کند. به همین دلیل موتور ماشین‌های بدون تسمه صدا و لرزش کمتری نسبت به موتورهای تسمه دار تولید می‌کنند. البته این ماشین‌ها نسبت به ضربه و تغییرات ولتاژ بسیار حساس هستند و احتمال خراب شدن آنها زیاد است. همچنین لازم به ذکر است موتورهای تسمه‌ای نیز در انواع Universal،Inverter و BLDC Inverter تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

آشنایی با موتور‌های Universal

موتور‌های Universal با جریان متناوب و جریان مستقیم کار می‌کنند، سرعت خشک کن بسیار بالایی دارند و در آنها امکان کنترل سرعت با تغییرات ولتاژ وجود دارد.

آشنایی با موتور‌های Inverter

موتورهای اینورتردار نیز از موتورهای تسمه‌ای با کنترل دقیق جریان برق هستند. به همین دلیل بسیار بهینه بوده و مصرف انرژی پایینی دارند. این مدل از موتورها به دلیل کنترل حرکت درام بسیار کم صدا بوده و از لرزش پایینی برخوردار هستند.

آشنایی با موتور‌های موتورهای BLDC Inverter

این مدل‌ از جدیدترین موتورهای اینورتردار بهترين ماشين لباسشويي ساخته شده است و به دلیل فناوری پیشرفته‌ای که در تولید آن استفاده شده، حداکثر توان خود را با حداقل مصرف برق تولید می‌کند. به همین دلیل عمر بالا و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

سرعت خشک کردن ماشین لباسشویی

قدرت و سرعت خشک کردن ماشین لباسشویی تقریباً در اکثر ماشین‌ها یکسان بوده و بین ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه قابل تنظیم است. به همین جهت می‌توان متناسب با میزان لباس و نوع لباس، قدرت خشک کردن ماشین لباسشویی را تغییر داد.

ویژگی‌های ظاهری ماشین لباسشویی

ظاهر ماشین لباسشویی برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است و یکی از ملاک‌های انتخاب آنها در هنگام خرید محسوب می‌شود. قسمت کنترل پنل که بر روی ماشین لباسشویی قرار گرفته و محل قرارگیری برنامه‌های شست‌وشو، مدت زمان، دور خشک کن و دمای آب است در مدل‌های ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی به بازار عرضه می‌شود و از قسمت‌هایی است که می‌تواند به زیبایی ظاهری ماشین لباسشویی بیفزاید.

بررسی قابلیت‌ها و برنامه‌های کاربردی بهترين ماشين لباسشويي

یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب ماشین لباسشویی، توجه به برنامه‌های متنوع شست‌وشوی دستگاه به حساب می‌آید که بر روی ماشین لباسشویی تعبیه شده است. همه افراد می‌توانند با بررسی این برنامه‌ها، نوع استفاده و اهمیتی که برای شست‌وشوی لباس دارد، مدل ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنند. به عنوان نمونه‌هایی از برنامه شست‌وشو که بر روی ماشین لباسشویی قرار گرفته است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برنامه شست‌وشوی سریع: این برنامه برای هنگامی که حجم لباس‌ها کم است یا لباس‌ها زیاد کثیف نیستند مناسب است. در واقع به کمک این قابلیت می‌توان در مدت زمان بسیار کمتری لباس‌ها را شست‌وشو کرد و در مصرف انرژی برق و آب صرفه‌جویی نمود.
  2. برنامه آبکشی اضافه: جهت جلوگیری از ماندن مواد شوینده بر روی لباس‌ها، هنگام خرید بهترين ماشين لباسشويي می‌توان این قابلیت را انتخاب کرد.
  3. برنامه شست‌وشوی ضد حساسیت: این برنامه برای شست‌وشوی لباس افرادی که پوست حساسی دارند و در سن خاصی هستند مثل نوزادان و افراد مسن مناسب است.
  4. برنامه شستشوی دستی: برنامه شست‌وشوی دستی برای شستن لباس‌های ظریف جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها، هنگام شست‌وشوی لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلیت افزودن لباس در هنگام شست‌وشو

این قابلیت از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که اکثر برندهای تولید‌کننده ماشین لباسشویی برای افزودن لباس حین شست‌وشو، در مدل‌های جدید ماشین لباسشویی‌های درب از جلو قرار داده‌اند. بنابراین کسانی که تمایل به استفاده از این قابلیت داشته باشند، می‌توانند هنگام خرید، مدل‌هایی که چنین ویژگی را دارند انتخاب نمایند.

امکان اتصال ورودی آب سرد و گرم مجزا

یکی دیگر از امکاناتی که روی ماشین لباسشویی قرار گرفته امکان اتصال دو شیر متفاوت آب سرد و گرم برای شست‌وشوی بهتر لباس است. ماشین‌هایی که مستقیم به شیر آب گرم متصل می‌شوند، دیگر نیازی به المنت‌های گرمایی برای گرم کردن آب ندارند. به همین دلیل مصرف انرژی آنها بسیار پایین بوده و کمتر دچار استهلاک می‌شوند.

جنس درام ماشین لباسشویی

محفظه شست‌وشوی ماشین لباسشویی باید از جنس استیل ضد زنگ و ضد حساسیت انتخاب شود. هر چقدر که کیفیت ساخت و تولید درام ماشین بالاتر باشد، کیفیت کار و طول عمر آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

خدمات پس از فروش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنید برخورداری از ضمانتنامه و خدمات پس از فروش است.

بهترين ماشين لباسشويي

برند بهترين ماشين لباسشويي

امروزه برندهای متعدد تولید‌کننده لوازم خانگی، انواع مختلفی از ماشین‌های لباسشویی را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. بنابراین هنگام خرید بهترين ماشين لباسشويي باید بین برندهای خارجی و ایرانی بسیاری که در بازار وجود دارد، به کیفیت ماشین لباسشویی، خدمات پس از فروش، امکاناتی که برای شست‌وشوی لباس دارد یا قیمت آن متناسب با اولویت‌های خود توجه نمایید.

 این را باید بدانید برندهای مختلف ایرانی مانند ایکس ویژن، پاکشوما یا برند جی پلاس در بازار وجود دارند که علی رغم امکانات بالا و کیفیت مناسب، از قیمت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. همچنین لازم به ذکر است که برای خرید این محصولات می‌توان به راحتی آنها را از فروشگاه‌های ارائه کننده قسطی لوازم خانگی به کمک وام کالا یا وام آنلاین به صورت اقساطی خریداری نمود.

ویژگی‌های بهترين ماشين لباسشويي برند ایکس ویژن

ماشین لباسشویی ایکس ویژن از لحاظ کیفیت و مصرف انرژی در رده بسیار بالایی قرار دارد و مصرف آب و برق بسیار پایینی دارد. این محصول دارای طراحی کاملاً جدید و منحصربه‌فرد است و می‌تواند ظاهر بسیار مدرنی به آشپزخانه ببخشد. همچنین پنل کاربری که بر روی آن قرار گرفته، به صورت لمسی بوده و ظاهر بسیار زیبایی دارد.

لازم به ذکر است ماشین‌های این برند مجهز به سیستم شست‌وشوی سریع، سیستم شست‌وشو با تاخیر و شست‌وشوی لباس‌های حساس هستند. همچنین امکان افزودن لباس در حین کار، مجهز بودن به سیستم ضد چروک، سروصدا و لرزش کم موتور، قیمت مناسب و کیفیت بی‌نظیر از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات این ماشین‌های لباسشویی محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های بهترين ماشين لباسشويي برند جی پلاس

ماشین لباسشویی جی پلاس که توسط شرکت گلدیران تولید و به بازار عرضه می‌شود با استفاده تکنولوژی‌های برتر کشور کره زیر نظر مهندسان این کشور ساخته می‌گردد. این ماشین‌ها دارای امکانات ویژه‌ای هستند که به عنوان نمونه‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برخوردهای از موتور اینورتردار با صدا و لرزش بسیار کم
  • استفاده از برنامه‌های شست‌شوی مختلف بهترين ماشين لباسشويي مانند برنامه شست‌وشوی سریع، برنامه شست‌وشو با تاخیر، برنامه از بین بردن لکه‌ها و غیره
  • امکان انتخاب برنامه‌های شست‌و‌شو متناسب با جنس لباس
  • استفاده از فناوری ضد باکتری هنگام شستن لباس در ماشین لباسشویی
  • برخورداری از برنامه نایت برای شست‌وشو با صدای پایین و مصرف برق کمتر
  • قابلیت افزودن لباس در حین کار
  • قابلیت جرم‌گیری ماشین لباسشویی به صورت خودکار

ویژگی‌های بهترين ماشين لباسشويي برند پاکشوما

این شرکت در سال ۱۳۵۴ با عنوان برند لیدی واش به تولید انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک پرداخت. با گذر زمان این شرکت با همکاری برندهای فیلیپس و پاکشوما اقدام به تولید ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک با بهترین فناوری‌های روز دنیا نمود. به طوری‌که در حال حاضر محصولات آن در مدل‌های مختلفی با امکانات خاص تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

لازم است بدانید ماشین‌های لباسشویی این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به عنوان ویژگی‌های آن می‌توان به برخورداری از موتورهای اینورتردار، صدای بسیار پایین موتور، قابلیت تنظیم دمای آب هنگام شست‌وشو و استفاده از خروجی‌های متفاوت آب سرد و گرم اشاره کرد. علاوه بر آن برخورداری از برنامه‌های مختلف شست‌وشو، امکان اضافه کردن لباس هنگام کار در مدل‌های جدید از دیگر ویژگی‌های ماشین‌های برند پاکشوما محسوب می‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است با وجود امکاناتی که محصولات این برند دارند، قیمت لباسشویی پاکشوما بسیار مناسب و به صرفه است. در همین راستا اگر برای خرید ماشین لباسشویی مورد نظر خود، قصد انتخاب ماشین لباسشویی‌های جدید پاکشوما را دارید، پیشنهاد می‌شود خرید اقساطی این محصولات را نیز امتحان کنید.

شرایط خرید بهترين ماشين لباسشويي

با توجه به ویژگی‌های جدیدی که به طور مداوم به مدل‌های جدید ماشین لباسشویی اضافه می‌شود، بسیاری از افراد تمایل دارند با پیشرفت تکنولوژی همگام بوده و ماشین لباسشویی خود را به روز کنند. یکی از راه‌های خرید بهترين ماشين لباسشويي که امکان انتخاب را برای تمامی افراد با بودجه‌های متفاوت فراهم نموده است، استفاده از شرایط خرید قسطی این محصول به حساب می‌آید.

در حال حاضر علاوه بر شرکت‌هایی که اقدام به فروش قسطی محصولات دیجیتالی از قبیل گوشی اقساطی می‌کنند، شرایط خرید برای این وسیله با روش‌هایی مانند خرید وام، اعطای وام فوری با اعتبارسنجی بانکی و دریافت وام بدون ضامن نیز به وجود آمده است. به این ترتیب تمامی افرادی که تمایل به خرید ماشین لباسشویی برای شست‌وشوی روزانه لباس‌های خود دارند، می‌توانند با مراجعه به شرکت‌هایی که این محصولات را به صورت اقساطی به فروش می‌رسانند، محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

سخن پایانی

با توجه به ضرورت وجود ماشین لباسشویی در منزل و استفاده روزانه از آن، توجه به کیفیت این محصول هنگام انتخاب از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین پیش از انتخاب باید نسبت به ویژگی‌ها و امکاناتی که می‌تواند باعث افزایش کارایی این وسیله شود آگاهی پیدا کرده و با شناخت کامل اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *